Annabel voor Gezondheidszorg

Patiëntvriendelijke afspraakherinneringen op maat voor uw organisatie

Lage kosten

Verstuur op maat gemaakte afspraakherinneringen tegen lage kosten naar al uw patiënten. Tegen de kosten van alleen een postzegel verstuurt u al een duidelijk en klantvriendelijk bericht naar een patiënt mét afleverrapportage. Daar kan geen brief tegenop.

Duidelijk resultaat

Afspraakherinneringen via Annabel leiden tot duidelijke resultaten. Zo hebben we voor een aantal grote zorginstellingen de no-show gereduceerd tot wel 70%. Door de duidelijke rapportage is er ook een betere case voor de no-show boete.

Patiëntvriendelijk

De afspraakherinneringen via Annabel zijn ingesproken door een vriendelijke stem en bevatten duidelijke instructies over de afspraak, zodat het door alle patiënten te begrijpen is. Patiënten zullen de service waarderen.

Communicatie voor de gezondheidszorg

Met onze intelligente mediamix  verstuurt u via Annabel  gepersonaliseerde afspraakherinneringen aan alle patiënten. De herinneringen kunnen worden verstuurd als SMS (tekstbericht), Voice (spraakbericht) en e-mail. Patiënten herinneren is succesvol, voor veel zorgpartijen hebben wij de no-show drastisch kunnen verlagen. Wij zijn sinds 2004 actief op het gebied van afspraakherinneringen en hebben daardoor veel expertise in huis om uw no-show omlaag te brengen.

Zo herinneren wij niet alleen de patiënt, maar bieden wij, samen met u, ook extra service. Leg uit waar de patiënt zich kan melden, welke documenten nodig zijn en of er zaken zijn waarmee de patiënt rekening moet houden. Met ons geavanceerde planningssyteem kunt u zelf bepalen welke agenda’s, artsen en afspraken wel een herinnering zullen krijgen, en welke niet.

Met welk doel u ook wilt communiceren. Annabel is altijd effectief.

- Michael Martens

jaar ervaring
% bereikt
% afgezegd
keer no-show voorkomen

2.5

belpogingen om een patiënt te bereiken.

90%

minder niet-nuchtere patiënten.

70%

minder no-show.

Simpel, maar krachtig

Gebruik maken van Annabel is eenvoudig. Binnen no-time verstuurt u berichten via het platform en ervaart u zelf het resultaat van krachtige communicatie tools.

Oud, maar ook nieuw

Oude communicatie technieken in een nieuw jasje. Veel ingezet door innovatieve organisaties uit de gezondheidszorg. Spraak, SMS en e-mail via Annabel werken nu eenmaal.

Kennis, maar betaalbaar

Meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van communicatie ligt opgeslagen in de techniek en de scripting voor Annabel. Neem een voorsprong en maak ook gebruik van die ervaring.

ANNABEL IS MET GROTE ZORGVULDIGHEID INGERICHT OM UW AFSPRAAKHERINNERINGEN OP MAAT TE VERSTUREN.

ONTDEK HOE

Gebruik van Annabel

In de afgelopen jaren zijn vele organisaties in de gezondheidszorg de kracht van Annabel gaan waarderen. Met name op het gebied van afspraakherinneringen, maar later ook op het vlak van onderzoeken en nuchterheidsreminders. Met Annabel worden belangrijke resultaten geboekt op het gebied van het verlagen van de no-show zonder dat dit als negatief wordt ervaren door de patiënt.

Voorbeeld:

Een groot ziekenhuis gebruikt Annabel om afspraakherinneringen te versturen naar alle patiënten die een afspraak hebben op een poli. Iedere poli heeft een specifiek bericht met poli specifieke informatie. De no-show is na de interventie met 40-70% gedaald voor vrijwel alle poli’s.

Annabel is dé oplossing voor zorginstellingen om patiënten te herinneren aan hun afspraak. Gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring in de gezondheidszorg. Maar niet alleen afspraakherinneringen worden verstuurd via Annabel. Ook opvolging van onderzoeken en reminders voor de nuchterheid worden veel verstuurd.

1

Aanlevering

Annabel is direct inzetbaar voor alle agenda systemen, zoals die van iSoft, McKesson en Chipsoft. Door een directe koppeling via beveiligde omgevingen zijn de afspraken altijd up-to-date. De afspraken worden standaard in de nacht ter verwerking aangeboden aan Annabel. 
2

Verwerking

Alle aangeleverde afspraken zullen door het slimme filter systeem van Annabel worden verwerkt. Zo wordt er gekeken naar of de afspraak binnen een bepaalde periode valt, het de eerste afspraak van de dag is en of de patiënt een herinnering wil ontvangen. Alle afspraken die overblijven zullen worden herinnerd, via hun vaste of mobiele telefoons.

3

Resultaat

De patiënten zullen volgens een schema hun herinneringen ontvangen. Dit herinnerschema wordt in samenspraak met u vastgesteld. Dagelijks ontvangt u een rapportage met daarin de bereikte patiënten, foutieve nummers en afzeggingen. Deze gegevens kunt u in uw eigen afsprakensysteem verwerken.

Omdat zorginstellingen vaak tussen de 40% en 60% mobiele nummers beschikbaar hebben, worden alleen deze patiënten met een SMS bereikt. De grote toegevoegde waarde van Annabel is dan ook de mogelijkheid om telefonische berichten te sturen die alle patiënten kunnen ontvangen.

1

Alleen spraak

Verstuur alle patiënten een afspraakherinnering met een uitgebreid spraakbericht. Maximaal bereik tegen de beste prijs.
2

Spraak en SMS

Een hybride model: verstuur SMS berichten naar mobiele telefoons en spraakberichten naar vaste telefoons. Maximaal bereik tegen minimale kosten.
3

Alleen SMS

Enkel de patiënten met een mobiel nummer zullen een korte afspraakherinnering ontvangen. Beperkt bereik tegen lage kosten.

Sectorfeiten

Gemiddeld bereik: 95%
Gemiddeld no-show verlaging: 60%
Mobiele nummers gemiddeld: 50%

Wat onze klanten over ons zeggen

  • "Kwaliteit, patiëntveiligheid en service gaan bij ons hand in hand. De spraak en sms afspraakherinnering via Annabel voorafgaand aan een afspraak past uitstekend in ons op service gerichte ziekenhuis."
    Angus TeeManager Patiënt Logistics, Oogziekenhuis Rotterdam
  • "De patiënten van de polikliniek Mondziekten, kaak-, en aangezichtschirurgie zijn zeer tevreden over de herinnering aan hun afspraak middels SMS."
    Mirjam NagtegaalBedrijfsmanager Catharina Ziekenhuis