Annabel voor Debiteurenbeheer

Communiceren en betalen via 1 platform.

Voicecast

Spraakberichten in de beste kwaliteit zijn effectief en resulteren in meer betalingen, snellere betaling en meer contactmomenten. Onze expertise op het gebied van spraak is ongekend. Maak gebruik van onze ervaring.

LEES MEER

SMS

Korte herinneringen per tekstbericht versturen naar uw debiteuren is effectief. Tegen lage kosten kunt u grote groepen bereiken. SMSjes worden veel gebruikt om vooraankondigingen te versturen van bijvoorbeeld een vervaldatum.

LEES MEER

Betalen

Maak het eenvoudig voor uw klanten om te betalen en verstuur betaallinkjes met Annabel via SMS en e-mail. U betaalt voor het resultaat en niet per verzonden e-mail. E-mails in uw eigen huisstijl. Het meest zuivere aanbod.

LEES MEER

Communicatie voor debiteurenbeheer

Communicatie en debiteurenbeheer zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom versturen wij voor onze klanten jaarlijks meer dan 1.5 miljoen betalingsherinneringen. In iedere fase van het beheertraject worden onze media, voice en sms, effectief ingezet. Wij faciliteren niet alleen het versturen van de betalingsherinneringen, maar ondersteunen ook. Onze inzet zorgt voor extra contact met de klant, verlaging van de DSO en het voorkomen van achterstanden. Gegarandeerd met respect voor de klantrelatie. Met welk doel u ook wilt communiceren. Annabel is altijd effectief. – Michael Martens

jaar ervaring
miljoen berichten
achternamen
% verrijkt
2.5

belpogingen om een debiteur te bereiken.

75%

van de debiteuren wordt bereikt.

35%

extra betalingen ten opzichte van bestaande traject.

Simpel, maar krachtig

Gebruik maken van Annabel is eenvoudig. Binnen no-time verstuurt u berichten via het platform en ervaart u zelf het resultaat van krachtige communicatie tools. Gebruik onze APIs of batch-ingang.

Oud, maar ook nieuw

Oude communicatie technieken in een nieuw jasje. Veel ingezet door innovatieve organisaties op het gebied van debiteurenbeheer. Spraak, SMS en e-mail via Annabel werken nu eenmaal.

Kennis, maar betaalbaar

Meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van communicatie ligt opgeslagen in de techniek en de scripting voor Annabel. Neem een voorsprong en maak ook gebruik van die ervaring.

Lage kosten

Verstuur op maat gemaakte betalingsherinneringen naar al uw klanten. Tegen de kosten van alleen een postzegel verstuurt u al een duidelijk en klantvriendelijk bericht naar uw debiteur. Daar kan geen brief tegenop.

Duidelijk resultaat

Betalingsherinneringen via Annabel leiden tot duidelijke resultaten. Zo hebben we voor een aantal van onze klanten al meer dan 30% aan extra betalingen gegenereerd. Er wordt ook nog eens eerder in het proces betaald.

Klantvriendelijk

De betalingsherinneringen via Annabel zijn ingesproken door een vriendelijke stem en bevatten geen dreigende taal, maar zijn wel duidelijk over de consequenties. Dat wordt door de ontvanger gewaardeerd.

ANNABEL WORDT MET GROTE ZORGVULDIGHEID INGERICHT OM UW BETALINGSHERINNERINGEN OP MAAT TE VERSTUREN.

ONTDEK HOE

Gebruik van Annabel

In de afgelopen jaren zijn vele partijen de kracht van Annabel gaan waarderen. Waar eerst voornamelijk incasso bureaus de mogelijkheden zagen van geautomatiseerde spraakberichten, is nu ook het resultaat bekend bij grote organisaties in de Utility-, Bouw-, Financiële-, Energie- en Verhuur sectoren. Met Annabel worden belangrijke resultaten geboekt op het gebied van het verlagen van de DSO zonder dat dit als negatief wordt ervaren door de klant.

Voorbeeld:

Een grote energieleverancier gebruikt Annabel om al in een vroeg stadium mogelijke betalingsproblemen te voorkomen. De boodschap is gericht op het voorkomen van problemen voor zowel klant als de eigen organisatie. Het resultaat: 20% extra betalingen en een stuk minder doorstroom naar latere fasen in het incassotraject.

Resultaat, zonder dat het ten koste gaat van de relatie met de klant. Door een gerichte inzet van voice betalingsherinneringen worden klanten herinnerd aan een factuur. Zo wordt voorkomen dat achterstanden ontstaan. Herinneren in een vroeg stadium is effectief: significant meer betalingen, vaker contact met de klant en een hoger aantal betalingsregelingen. De studio berichten stralen kwaliteit en professionaliteit uit. Lees hieronder over de inzetmomenten.

1

Na vervaldatum

Wanneer een factuur wordt verstuurd kan Annabel worden ingezet als betalingsherinnering, of juist als signaal dat de factuur vervallen is.
2

Betalingsregelingen

Herinner een klant voor het vervallen van een betaaltermijn, of signaleer juist het uitblijven van een betaling. Biedt de mogelijkheid tot betaling.
3

Voor overdracht

Door het overdragen van de vordering aan een incasso bureau ontstaan extra kosten. Voorkom deze kosten door een laatste mogelijkheid tot betaling te bieden.

Annabel als aanvulling op een bestaand papieren traject, of juist als vervanging van één van de aanmaningen. Door telefonisch contact te zoeken met de debiteur, wordt deurgentie van betaling snel duidelijk. Het inzetten van een voice herinnering is duidelijk effectief en goedkoper dan een brief. Lees hieronder over de inzetmomenten.

1

Sommatie

Na overdracht kan annabel worden ingezet als sommatie, zodat een debiteur op de hoogte is van de overdracht van het dossier.
2

Betalingsregelingen

Herinner een debiteur voor het vervallen van een betaaltermijn, of signaleer juist het uitblijven van een betaling. Biedt een laatste mogelijkheid.
3

Voor overdracht

Een vordering wordt overgedragen aan een gerechtsdeurwaarder, hieraan zijn consequenties verbonden voor de debiteur. Door het melden van de gevolgen worden extra betalingen gegenereerd.

Contact met de debiteur verkrijgen is een uitdaging. Dossiers lopen vaak langdurig, en contactgegevens zijn verouderd. Door slim in te zetten op dataverrijking en effectieve voice berichten, worden debiteuren alsnog bereikt. Voordat het te laat is. Lees hieronder over de inzetmomenten.

1

Na overdracht

Voor de debiteur is de gerechtsdeurwaarder de laatste mogelijkheid om een vordering te voldoen. Annabel wordt ingezet als extra contactmoment.
2

Voor vonnis

Wanneer gerechterlijk vonnis nodig is, kan de klant van de mogelijke consequenties op de hoogte worden gebracht.
3

Na vonnis

Na uitspraak van de rechter wordt annabel ingezet om een debiteur van de executie voortgang op de hoogte te brengen.

Sectorfeiten

Gemiddeld bereik: 70%
Gemiddeld resultaat: 35%
Doorverbindingen: 15%

Wat onze klanten over ons zeggen

  • "Met extra communicatie pakken we samen met Alphacomm de handschoen op en nemen onze verantwoordelijkheid. We zijn de eerste corporatie van Nederland die Annabel inzet. De kennis en ervaring die Alphacomm mee heeft genomen is daarin van doorslaggevend belang geweest."
    Richard de BruijnWoonstad Rotterdam
  • “Sinds een aantal jaren zijn wij een tevreden gebruiker van Annabel. Het effect van de dienst is duidelijk merkbaar bij ons op de afdeling en met de recente aanpassing ‘gespreid uitbellen’ sluit Annabel nog beter aan op ons werkproces. Daarnaast is Annabel inzichtelijk gemaakt met de portal Alphacomm Live en kunnen we realtime alles volgen! Met vragen en problemen kunnen we altijd bij Alphacomm terecht. We krijgen vrijwel altijd een snelle en heldere uitleg. Super!”
    Koen VersluisSenior, Infomedics
  • "We zijn zeer tevreden over de inzet van annabel en de begeleiding van Alphacomm en hebben daarom besloten de samenwerking voort te zetten. We zullen in de toekomst samen blijven werken om de communicatie met onze debiteuren nog verder te optimaliseren."
    Yves Willemsneckermann.com
  • “Met Annabel herinneren we onze klanten tegen lage kosten op een alternatieve manier aan een openstaande rekening. Het mes snijdt aan twee kanten: we verlagen het risico op non-betaling voor onze debiteuren en we ontvangen sneller en meer betalingen. De expertise van Alphacomm heeft zeker bijgedragen aan het mooie resultaat dat we al hebben geboekt.”
    Roland ten PasInterim Manager Credit Management van een grote B2C partij
  • “We zijn in 2013 gestart met het versturen van herinneringen via Annabel. Tijdens de prettige samenwerking tussen Emiel Soede aan onze kant en Jeroen aan de kant van Alphacomm, bleek dat de telefonische herinneringen en verrijking effectief zijn. De vriendelijke herinnering verkleint de achterstanden bij zowel particuliere als zakelijke klanten. Belangrijk is dat we vrijwel geen negatieve reactie hebben gekregen van onze klanten op het telefonische bericht.”
    Frank DrieduiteSenior Projectmanager Evides
  • “Met de herinneringsservice 'Annabel' kunnen wij debiteuren op een effectieve en vriendelijke manier attenderen op hun openstaande schuld aan ons of onze opdrachtgevers, iets wat mooi aansluit bij ons credo: “Get your money back. And the customer”. De service heeft een zeer positief effect op de efficiëntie van ons incassoproces.”
    Ron MullerAlektum Incasso B.V.