Betalingsherinneringen versturen?

Zorg voor effectieve communicatie met Annabel

1

Factuur met effect

Facturen worden veelal geautomatiseerd verstuurd vanuit bedrijfssoftware. Met Annabel kan het facturatie proces worden geïntensiveerd door de inzet van voicecast, SMS en betaal e-mails.

2

Aanvulling op herinneringsbrief

De herinneringsbrief, of WIK brief maakt onderdeel uit van het wettelijk verplichte incasso traject. Voorkom kosten voor uw klant door voor de vervaldatum een Annabel actie te doen.

3

Versterken van aanmaning

Veel onbetaalde facturen? Herinner uw klanten aan de factuur een aanmaning met een gericht spraakbericht. Het bericht is op maat voor uw organisatie en is altijd effectief.

CASE: Annabel voor effectieve betalingsherinneringen.

Multichannel benadering van betalingsherinneringen.

Annabel is een multichannel communicatie platform wat ingericht is op het versturen van betalingsherinneringen via spraak, SMS en e-mail.

De inzet van deze media is effectief. Via Annabel worden veel debiteuren op een alternatieve manier bereikt waardoor er meer en sneller betaald wordt. Daarnaast is het resultaat ook te sturen naar meer telefonische contactmomenten of juist self-service.

jaar ervaring
miljoen berichten
achternamen
% verrijkt
2.5

belpogingen om een debiteur te bereiken.

75%

van de debiteuren wordt bereikt.

35%

extra betalingen ten opzichte van bestaande traject.

Voorbeelden van betalingsherinneringen via Annabel

.

Voicecast

Gesproken betalingsherinneringen

“Goedendag, u luistert naar een bericht van [bedrijfsnaam].”
“Dit bericht is alleen bedoeld voor de heer of mevrouw [naam klant].
“U heeft bij ons nog een bedrag openstaan van [bedrag].”
“Wij willen u vriendelijk vragen om uiterlijk op [datum] te betalen.”

SMS

Korte betalingsherinnering

Afzender: [BEDRIJFSNAAM]

Bericht (max 160 tekens):
SERVICEBERICHT: Morgen vervalt uw factuur van [bedrag]. Vergeet u niet te betalen? Kijk voor alle info op www.website.nl/betalen. Fijne dag!

Betaale-mail

Direct betalen via de mail

“U heeft nog een rekening openstaan van [bedrag]
“Betaal veilig en snel met iDeal.”
“Klik op de onderstaande link om te betalen.”
“De mail wijzigt van kleur als u heeft betaald.”

Lage kosten

Tegen lagere kosten dan een postzegel verstuurt u al een op maat gemaakt bericht naar uw klanten om te herinneren aan een openstaande factuur. Versterk het effect van een herinneringsbrief of zet de berichten in als extra service.

Betaalde facturen

Weg met alle onbetaalde facturen. Door gerichte multichannel herinneringen stijgt het aantal betaalde facturen tot wel 35%. Liever direct contact met uw klanten? Bied een optie aan tot doorverbinden en zorg voor een gestage stroom aan inbound verkeer.

Op maat gemaakt

De betalingsherinneringen via Annabel worden volledig ingericht naar uw wens. Of het nu gaat om spraakberichten of SMS, de tone-of-voice en de inhoud van het bericht zijn maatwerk. Zo garanderen we u effectieve communicatie.

Een greep uit onze klanten

    Wat onze klanten over ons zeggen

    • “We zijn in 2013 gestart met het versturen van herinneringen via Annabel. Tijdens de prettige samenwerking tussen Emiel Soede aan onze kant en Jeroen aan de kant van Alphacomm, bleek dat de telefonische herinneringen en verrijking effectief zijn. De vriendelijke herinnering verkleint de achterstanden bij zowel particuliere als zakelijke klanten. Belangrijk is dat we vrijwel geen negatieve reactie hebben gekregen van onze klanten op het telefonische bericht.”
      Frank DrieduiteSenior Project Manager Evides
    • “Met Annabel herinneren we onze klanten tegen lage kosten op een alternatieve manier aan een openstaande rekening. Het mes snijdt aan twee kanten: we verlagen het risico op non-betaling voor onze debiteuren en we ontvangen sneller en meer betalingen. De expertise van Alphacomm heeft zeker bijgedragen aan het mooie resultaat dat we al hebben geboekt.”
      Roland ten PasInterim Manager Credit Management van een grote B2C partij
    • "De Annabel herinneringsservice is een belangrijke reden van de terugloop in het aantal uitgevaardigde dwangbevelen."
      KvK Brabant
    • "Met extra communicatie pakken we samen met Alphacomm de handschoen op en nemen onze verantwoordelijkheid. We zijn de eerste corporatie van Nederland die Annabel inzet. De kennis en ervaring die Alphacomm mee heeft genomen is daarin van doorslaggevend belang geweest."
      Richard de BruijnWoonstad Rotterdam
    • “Sinds een aantal jaren zijn wij een tevreden gebruiker van Annabel. Het effect van de dienst is duidelijk merkbaar bij ons op de afdeling en met de recente aanpassing ‘gespreid uitbellen’ sluit Annabel nog beter aan op ons werkproces. Daarnaast is Annabel inzichtelijk gemaakt met de portal Alphacomm Live en kunnen we realtime alles volgen! Met vragen en problemen kunnen we altijd bij Alphacomm terecht. We krijgen vrijwel altijd een snelle en heldere uitleg. Super!”
      Koen VersluisSenior, Infomedics
    • “Met de herinneringsservice 'Annabel' kunnen wij debiteuren op een effectieve en vriendelijke manier attenderen op hun openstaande schuld aan ons of onze opdrachtgevers, iets wat mooi aansluit bij ons credo: “Get your money back. And the customer”. De service heeft een zeer positief effect op de efficiëntie van ons incassoproces.”
      Ron MullerAlektum Incasso B.V.