Afspraakherinneringen voor Gezondheidszorg

SMS berichten, gesproken berichten en e-mail vanuit één platform.

1

Afspraakherinnering met effect

Vrijwel iedere patiënt ontvangt voorafgaand aan een afspraak in het ziekenhuis, de dokter of de tandarts een afspraakherinnering. Deze afspraakherinneringen kunnen met Annabel worden verstuurd.

2

Aanvulling op herinneringsbrief

De herinneringsbrief bevat belangrijke gegevens over de afspraak, maar wordt vaak ruim voor de afspraak verstuurd. Met Annabel wordt kort voor de afspraak nog een herinnering verstuurd.

3

No-show verlagen

De no-show bewezen omlaag brengen? In sommige ziekenhuizen wordt door een combinatie van SMS en spraak een no-show reductie tot wel 70% gerealiseerd.

CASE: Annabel voor effectieve afspraakherinneringen.

Multichannel benadering van afspraakherinneringen.

Annabel is een multichannel communicatie platform wat ingericht is op het versturen van afspraakherinnering via spraak, SMS en e-mail.

De inzet van deze media is effectief. Via Annabel worden al meer dan 10 jaar patiënten herinnerd aan hun afspraak in het ziekenhuis. De afspraakherinneringen zijn slim: een afspraak kan direct worden afgezegd. De afzeggingen worden verstuurd naar het ziekenhuis waar de vrijgekomen plekken kunnen worden opgevuld vanuit de wachtlijsten.

jaar ervaring
% bereikt
% afgezegd
no-show voorkomen
2.5

belpogingen om een patiënt te bereiken.

98%

van de patiënten wordt bereikt.

70%

verlaging van de no-show.

Voorbeelden van afspraakherinneringen via Annabel

.

Annabel Spraak

Gesproken afspraakherinneringen

“Goedendag, u luistert naar een bericht van [ziekenhuis].”
“Dit bericht is alleen bedoeld voor de heer of mevrouw [naam patiënt].
“U heeft bij ons een afspraak op [datum] om [tijd].”
“Kunt u niet? Toets dan een één op uw telefoontoestel.”
“Uw afzegging wordt door ons verwerkt.”

Annabel SMS

Korte afspraakherinnering

Afzender: [ZIEKENHUIS]

Bericht (max 160 tekens):
HERINNERING: Op [datum] om [tijd] heeft u een afspraak op poli [polinaam]. Kunt u niet? Bel ons op [telefoonnummer]. Tot ziens in ons ziekenhuis!

Lage kosten

Tegen lagere kosten dan een postzegel verstuurt u al een op maat gemaakt bericht naar uw patiënten om te herinneren aan een naderende afspraak. Versterk het effect van een herinneringsbrief of zet de berichten in als extra service.

Voorkom no-show

No-show is kostbaar. Iedere patiënt die niet op komt dagen veroorzaakt een kostenpost voor het ziekenhuis. Voorkom de no-show met de inzet van spraak en SMS afspraakherinneringen via Annabel. Jarenlange ervaring in de branche werkt in uw voordeel.

Op maat gemaakt

De afspraakherinneringen via Annabel worden volledig ingericht naar uw wens. Of het nu gaat om spraakberichten of SMS, de tone-of-voice en de inhoud van het bericht zijn maatwerk. Zo garanderen we u effectieve communicatie.

Een greep uit onze klanten

    Wat onze klanten over ons zeggen

    • "De patiënten van de polikliniek Mondziekten, kaak-, en aangezichtschirurgie zijn zeer tevreden over de herinnering aan hun afspraak middels SMS."
      Mirjam NagtegaalBedrijfsmanager Catharina Ziekenhuis
    • "Kwaliteit, patiëntveiligheid en service gaan bij ons hand in hand. De spraak en sms afspraakherinnering via Annabel voorafgaand aan een afspraak past uitstekend in ons op service gerichte ziekenhuis."
      Angus TeeOogziekenhuis Rotterdam
    • "Je kan merken dat het patiënten echt opvalt als ze geen herinnering ontvangen. Het is duidelijk dat ze de herinnerservice via SMS en spraak erg fijn vinden."
      Sandy BroxOogziekenhuis Rotterdam